de eerste drukke week - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Manon Gielen - WaarBenJij.nu de eerste drukke week - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Manon Gielen - WaarBenJij.nu

de eerste drukke week

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 Juli 2015 | Frankrijk, Argentat

Zooo. Ik heb een paar top dagen achter de rug. In het weekend is de camping lekker vol geraakt. En is het nu gezellig druk. De activiteiten zijn nu nog niet te druk waardoor het nog gezellig is. Zondag avond was het eerste open podium. Dit houd in dat alle kinderen en volwassen zich in mogen schrijven om een leuke voordracht te doen. Er waren 4 acts en met de generale repetitie om 16:00 heb ik ze nog een dansje aangeleerd waarmee we de avond konden openen. We hadden gelukkig veel publiek. En de avond begon om 21:00 Na een klein uurtje was de avond ook weer voorbij. De ouders en kinderen hebben allemaal genoten. Alle kinderen kregen nog een cadeau en een gratis ijsje. Na de avond had ik nog even met de bazin gepraat en ik kreeg te horen dat ze het een erg geslaagde avond vond.
Die maandag begon dan toch eigenlijk pas het echte werk. S ‘ochtends begonnen met knutselen en s‘middags de eerste officiële wandelexcursie gehad. We hebben omgelopen maar waren even goed nog sneller terug dan de maandag ervoor. Daarna had ik even tijd om wat was te doen en de schema’s te maken voor het voetballen s avonds. Het voetballen was heel erg leuk en er waren veel kijkers. Dinsdag hebben we een vis gemaakt met knutselen. En s middags was de eerste keer dat ik toezicht mocht houden op het zwembad. Het was toen goed weer en de gasten begrijpen heel goed dat als ik er ben dat ze dan niet met balletjes in het water mogen en niet een te groot bommetje mogen maken. Ik heb mijn fluitjes dus nog geen een keer hoeven te gebruiken. Na het toezicht houden vroeg de bazin of ik even tijd had. Ze vroeg hoe het was gegaan met toezicht houden en op die manier raakten we aan de praat. Toen heb ik gevraagd of ze een beetje tevreden met me was. En ze vertelden me dat ze heel tevreden was en dat ik leuk met de kinderen om kon gaan met het knutselen maar ook met het openpodium dat ik het goed aan elkaar gepraat had. En dat de ouders en de kinderen enthousiast waren. Mijn dag kon op dat moment natuurlijk niet meer stuk. S avonds hadden we badminton en ook dit was erg gezellig en werd sportief gespeeld. Toevallig was op die dag een feestdag in Frankrijk en werd er in Argentat en groot vuurwerk show gegeven. Hier ging de hele camping natuurlijk naar toe. En ook ik heb hem gezien. Hij duurde tegen de 10 minuten. Maar was heel leuk. Argentat is ook leuk en schattig stadje, tenminste aan de kade. Het lijkt er een beetje op de Efteling op het Land van Laaf.
Woensdag gingen we lampionnen knutselen want s avonds was de lampionnenoptocht. Het is leuk om te zien dat de kinderen elkaar zo gemakkelijk helpen en zo snel contact leggen. S middags mocht ik weer toezicht houden. En s avonds was er tijd voor een volleybal wedstrijd tot half 10 er werd leuk gespeeld en ze waren allemaal erg gewaagd aan elkaar. Daarna moest ik door naar de lampionnen tocht. Een paar ouders hadden onderling afgesproken om snoepjes uit te delen als de kinderen een liedje zongen. Dus de avond van alle kinderen kon niet meer stuk. Hierna ben ik s avonds nog met Kim en Danny bij de bar gaan zitten om gezellig te kletsen en de dag af te sluiten.

Vandaag is het alweer donderdag en ben ik 12 dagen hier. Vandaag is het hier heel warm. En was het om 11 uur al 32 graden. Op donderdag speel ik met de kinderen allemaal spelletjes maar dit schoot natuurlijk niet op omdat het zo warm was. Ik ben net terug van het zwembad waar het eigenlijk niet uit te houden was qua warmte. Maar toen het 16:00 was heb ik toch echt even een duik in het zwembad genomen. Net heb ik nog een gesprekje gehad met betrekking tot de sportactiviteit hoe ik te werk moet gaan als het druk word. Aangezien het nu wel vol begint te raken. Zo dadelijk om 19:00 ga ik met een paar jongens flessenvoetbal spelen. En om 20:00 zijn de oudere jongens aan de beurt.

Ik ga nu dus nog even eten en ik laat snel weer van me horen!

  • 16 Juli 2015 - 18:21

    Mam:

    mooi verslag, je krijgt je tijd wel om. XXX

  • 19 Juli 2015 - 14:41

    Ina:

    Ik geniet van je verhalen. Liefs!

  • 20 Juli 2015 - 14:54

    Nicole:

    Zooo, Manon, je hebt geen tijd om je te vervelen. De weken vliegen om zo denk ik. Heel leuk geschreven. Ga zo door....xxx, je schoonma

  • 23 Juli 2015 - 01:25

    Regine:

    Ha Manon! Leuk om te lezen waar je mee bezig bent. Kus Gina

  • 27 Juli 2015 - 12:01

    Dhr.Segers:

    Hoi Manon.

    Mooi en informatief verslag.

    Knap dat een eerste jaars het zo goed doet en dan ook nog in het buitenland. Hoe gaat het met de vreemde talen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Argentat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2015

de laatste uren

13 Augustus 2015

regenachtig weer

07 Augustus 2015

Laatste week alleen

02 Augustus 2015

Slechte wifi

16 Juli 2015

de eerste drukke week
Manon

Hallo, Mijn naam is Manon Gielen. 5 augustus vlieg ik samen met 3 klasgenoten naar Tenerife hier ga ik als animator aan de slag in een hotel. Ik heb er heel veel zin in. En via deze weg kunnen jullie volgen hoe ik het daar heb! Xx

Actief sinds 23 Juni 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 4766

Voorgaande reizen:

23 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: